środa, 9 października 2019

Piękna, szara kuchnia w starej willi.

Dom, w którym mieści się opisywana kuchnia znałam jeszcze z czasów dzieciństwa. Mieści się niedaleko mojego domu rodzinnego. Fantastycznie było móc wejść do środka i uczestniczyć w planowaniu wielkiej przebudowy i odzyskania świetności modernistycznej willi.

Na początku był chaos. I wielki remont z wyburzaniem ścianek, zmianą elektryki, przyłączy wodnych i ogrzewania. Miałam wolną rękę do działania, ale i pewne zobowiązania wobec klasycznych, przedwojennych wnętrz. Chciałam wrócić do pierwotnego układu amfilady pomieszczeń - stąd przywrócenie drzwi z kuchni do jadalni. Chciałam też połączyć poszatkowane dotąd wnętrza - stąd usunięcie spiżarni i korytarzyka. Po wyburzeniu ścianek działowych powstała duża, jasna kuchnia. 
Projekt zakładał kuchnię o klasycznej linii i kolorystyce, ale z elementami nowoczesnymi - jak designerski okap.


 W kuchni królują jasno szare fronty. Dębowa ramka jest wąska i subtelna. Kuchnia sprawia wrażenie lekkiej. 


Na posadzce zaplanowałam szarą płytkę z elementami beżu. Komponuje się z laminowanym blatem EGGER. Otwarta szafka na butelki jest laminowana w dekorze takim, jak blat.


Wysoka zabudowa - lodówka, piekarnik i mikrofala oraz ekspres do kawy sąsiadują z pięknym okapem ELICA SWEET. 

Przy przejściu do jadalni zamarzył mi się piękny, przeszklony kredens. Z subtelnym oświetleniem i delikatnymi szprosami. I powstał!




We wnętrzach szafek - same doskonałe rozwiązania.


Kosze narożne PEKA Magic Corner. 


 Kosze Peka Le Mans.


 Wewnętrzne szuflady BLUM ze szklanymi bokami.

I jeszcze rzut oka na piękne kuchenne wyposażenie AGD. Okap Elica Sweet - z łagodnie opływową linią i niesamowitym oświetleniem LED:


Sprzęty do zabudowy marki BOSCH i sąsiadująca z nimi otwarta szafka:


Wewnętrzne szuflady przy ekspresie, idealne na kawę i filiżanki:


Na ścianach zaprojektowałam biała płytkę - cegiełkę. Jej idealne położenie to zdolności fachowego płytkarza, a także moment ich klejenie - koniecznie po montażu kuchni i blatów.






Efekt końcowy robi wielkie wrażenie. Ważny jest dobry projekt, który uwzględnia układ wnętrza, zmianę instalacji i dobór materiałów i kolorystki. Ważne jest idealne wykonanie i zamontowanie mebli - tutaj na medal spisała się firma BRM MEBLE: http://brmmeble.pl/. I wreszcie - ważne jest dokładne i profesjonalne przygotowanie pomieszczenia. Z dbałością o szczegóły i z uwzględnieniem założeń projektowych. Tutaj z czystym sumieniem polecam firmę remontowo budowlaną pana Kalinowskiego tel. + 48 796 819 420.
Doby architekt + dobra ekipa remontowa + dobra firma stolarska = idealna kuchnia!

1 komentarz: